اجرای فنگ شویی اتاق خواب

اجرای فنگ شویی اتاق خواب : با توجه به آموزه های چین باستان در فضای باز و بسته انرژی های متافیزیکی موجود است که بر ما تاثیر مثبت یا منفی دارند. نام این انرژی چی است و با استفاده از پیوند های کیهانی دائم در جریان است.  چینی ها این انرژی را نفس اژدها نامیده اند.  هدف فنگشویی دریافت و استفاده ی مثبت از این انرژی است. با توجه به اینکه طی چندسال اخیر تمایل این انرژی را در غرب می بینیم مواردی از فنگشویی اتاق خواب را جمع آوری کردیم. برای اجرای فنگ شویی اتاق خواب می توانید این مطلب را به طور کامل بخوانید یا اگر نیاز به آموزش فنگ شویی دارید می توانید یکی از دوره های آموزشی ما را تهیه کنید، همچنین برای اینکه با فنگ شویی بیشتر آشنا شوید مقاله فنگ شویی چیست ؟ را به طور کامل بخوانید.

جهت تخت در فنگ شویی باید به کدام طرف باشد؟

با توجه به گفته های متخصصین در اجرای فنگ شویی اتاق خواب جهت تخت در اتاق بسیار مهم است و باید سر تخت به سمت شمال باشد. اول از همه قاب تخت نباید رو به روی پنجره باشد و برای حفظ قدرت و اقتدار باید تخت همیشه روبه روی دیوار قرار بگیرد. در صورتی که مجبور باشیم که رو به روی پنجره تخت را قرار دهیم باید حتما بین پنجره و تخت صندلی یا جسمی قرار دهیم که فاصله ایجاد کند.

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سوال خود را بیابید.

با کلیک روی دکمه زیر

کلیک کنید

و به طور کلی نباید پایه های تخت و درب در یک جهت باشند. این دو نکته باعث می شه بدن در جهت محور زمین قرار بگیرد و باعث می شود انرژ ی مغناظیسی که از قطب شمال وارد می شود را دریافت کنیم. همچنین این امر باعث می شود که رویاها بهتر در ذهن تثبیت شوند. طبق روایت های چینی افرادی که  می میرند پاهایشان در جهت در قرار می دادند و به آن پوزیشن مرگ می گفتند.

اجرای فنگ شویی اتاق خواب

اجرای فنگ شویی اتاق خواب

فضای زیر تخت خواب را تمیز کنید

با توجه به این علم در دکوراسیون اتاق خواب نباید زیر تخت یا بالای کمد ها وسایلی نظیر جعبه، چمدان یا هر نوع وسیله  ی  دیگری قرار داد زیرا این اشیا  باعث ایجاد جریان منفی در اتاق شده در حالی که در این علم توجه بر جریان انرژی مثبت است. برای دریافت حداکثر انرژی خطوط غالب تخت یا مبل ها به صورت دایره ای یا خمیده هستند.  برای تشک ها یا رخت خواب هایی که روی زمین گسترده می شوند نباید گوشه ها نوک تیز باشند.

اهمیت تقارن در اتاق خواب از نظر فنگ شویی

علاوه بر خطوط تخت و مبل ها باید به تقارن هم توجه کرد یعنی علاوه بر این که اشیای نامتقارن استفاده نمی شود باید دو جهت آن نیز متقارن بایشد. اگر در یک جهت تخت میز گذاشته می شود باید همان جسم در جهت دیگر نیز قرار بگیرد. به طور کلی این تقارن باعث می شود قدرت به صورت مساوی تقسیم شود.

اجرای فنگ شویی اتاق خواب

اجرای فنگ شویی اتاق خواب

نحوه استفاده از آینه در اتاق خواب مطلبق قوانین فنگ شویی

اگر علاقمند به استفاده از آینه ها هستید باید توجه کنید که تنها اجازه دارید از آینه های تزئیینی استفاده کنید. طبق  آموزه های چین باستان برای دریافت انرژی بیشتر بهتر است بعضی محیط با آینه ی بیشتری پوشیده شوند. برای اشیای تزئینی نیز تاکید می شود به کجای گذاشتن در گوشه ی اتاق به تقارن و خطوط توجه شود.

بهترین گیاه برای اتاق خواب در علم فنگ شویی

این علم علاوه بر اینکه به انسان توجه می کند به گیاهان فضای بسته و باز نیز توجه می کند و برای دفع  انرژی های بد و مضر از گل و گیاهانی استفاده می شود که جلوی در خانه ها می توان گذاشت. مرال آکچای در رابطه با گیاهان گفته است : گیاه کاکتوس برای فضای داخلی خانه یا هر محیط بسه ای توصیه نمی شود و بهتر است از گیاهانی با برگ های دایره ای استفاده شود پس گیاهان خاردار و نوک تیز حس ناخوشایندی ایجاد می کند. بعضی نقاط در محیط بسیار انرژی زا هستند و جریان خوبی ایجاد می کند ولیکن در صورت وجود گیاهان خشک شده یا مرده باعث نشر انرژی بسار بسیار منفی می شود  در نتیجه علاوه بر اینکه باید توجه کنیم که گیاهان نوک تیز یا خاردار نباشند باید به تمیزی و مرتب بودن گیاهان توجه کرد و به آن  ها رسیدگی کرد.

اجرای فنگ شویی اتاق خواب

اجرای فنگ شویی اتاق خواب

مناسب ترین رنگ اتاق خواب کدام است؟

رنگ های مورد استفاده در فنگشویی نیز بسیار مهم هستند. هر رنگی نماد امری است رنگ بنفش نماد رفاه و موفقیت، قرمز و آبی نیز نماد رفاه و قدرت است. اگر به دنبال شور و انرژی هستید از رنگ های عنصر آتش می توانید استفاده کنید یعنی از رنگ های بنفش، نارنجی، قرمز، صورتی و زرد پر رنگ. تاثیر زبان رنگ ها را هم در دکوراسیون اتاق و هم در فنگشویی می توان معنای جدیدی برای آن ها پیدا کرد برای مثال قرمز، نارنجی و زرد روشن نماد شانس، و برای بیان و تاثیر روی شانس کودکان از رنگ های پاستیلی، سفید،  رنگ های فلزی و توسی می توان استفاده کرد.

رنگ هایی نیز برای بیان موفقیت، سلامت و احساسات افراد وجود دارد و می توان آنها را جداسازی و تشخیص داد. برای مثال برای موفقیت فردی و انرژی مثبت رنگ مناسب شما بنفش یا سفید است.

از نظر فنگ شویی تخت خواب گرد بهتر است یا مستطیل ؟

همان طور که گفته شد اگر می خواهید با علم فنگشویی اتاق خواب طراحی کنید باید توجه داشته باشید که از زاویه های قائم و گوشه های تیز استفاده نشود و از خطوط خمیده استفاده شود. اگر از تخت های مربعی یا مستطیلی استفاده می شود باید تجه کرد که گوشه های تخت تیز نباشد و از طرفی تخت های دایره ای برای این طرح ها بسیار مناسب هستند در صورت رعایت این امور در جران انرژی بسیار مفید و مثبت می شود.

و به عنوان  آخرین نکته باید به این توجه کرد که آینه های از نظر فنگشویی برای اتاق خواب مفید نیستند و اگر  می خواهید خواب عمیق و مفیدی داشته باشید باید استفاده از آنها را به حداقل رساند و باید توجه کرد استفاده از آینه در بالای تخت اصلا تایید نمی شود.