انواع راهبند و معرفی آنها

انواع راهبند و معرفی آنها: هدف استفاده از راه بند مسدود نمودن مسیر عبور وسایل نقلیه و جلوگیری از وسایل نقلیه غیرمجاز می باشد. براساس نوع کاربرد،راه بندها  به چند گروه تقسیم می شوند، آیاشما با انواع مختلف راه بند آشنا هستید؟و یا آیا کارایی راه بند ها را می دانید؟در ادامه به معرفی انواع راه بند می پردازیم.

انواع راهبند و معرفی آنها

اگر در بدو ورود به سازمان، راهبند نصب نمایید باعث  برداشت درست فکری افراد به سازمان شما خواهد شد،راهبند دارای انواع مختلفی می باشد که آنها را می توان به سه گروه اصلی زیر تقسیم نمود:

راه بند اتوماتیک میله ای

راهبند اتوماتیک میله ای امروزه در سطح شهر و در ورودی پارکینگ مراکز خرید، سازمان های دولتی، شرکت ها و پارکینگ های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهبندهای میله ای دارای یک میله متحرک و سبک وزن می باشد که به کمک یک سیستم محرک هیدرولیک یا الکترومکانیک حرکت می نماید.

کنترل حرکت سیستم محرک نیز از طریق یک مدار فرمان الکتریکی انجام می شود. همچنین به منظور کاهش نیروی اعمال شده به موتور در هنگام حرکت میله و افزایش سرعت حرکت، از یک فنر برای متعادل کردن وزن میله استفاده می شود.

بخش های اصلی راهبند اتوماتیک میله ای :

بدنه راهبند
میله راهبند
سیستم محرک ( پمپ هیدرولیک )
فنر تعادل
مرکز کنترل ( مدار فرمان )

متعلقات راهبند

دسته بندی راه بند اتوماتیک

راهبند اتوماتیک میله ای را می توان براساس سیستم محرک، به دو دسته الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم نمود.  راهبند های میله ای چه از نوع الکترومکانیک باشد و چه هیدرولیک دارای ویژگی های متنوعی از نظر طول میله، میزان تردد و سرعت حرکت میله می باشند. بنابراین در زمان انتخاب راهبند مناسب باید حتما نوع کاربرد و میزان تردد را درنظر داشت و برای انتخاب محصول با کارشناسان خبره دراین زمینه مشورت نمود.

نصب راهبندهای میله ای تنها جنبه بازدارندگی و هشدار برای راننده وسایل نقلیه دارد. به عبارت دیگر این راهبندها مقامت چندانی در برابر ضربه و برخورد خودرو از خود نشان نمی دهند و در صورتی که هدف از نصب راهبند جلوگیری از عبور خودرو باشد باید از انواع دیگری از راهبند با مقاومت بالا در برابر برخورد استفاده شود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

انواع راهبند و معرفی آنها

خرید راهبند اتوماتیک

راهبند ها، مدل های مختلفی دارند از جمله راه بند ستونی ،راه بند زنجیری و راه بندمیله ای برای خرید راهبند کافی است با هوشمند در شرکت ارائه خدمات راهبند در تهران تماس گرفته تا با توجه به کارایی مورد نظر  و همچنین بازدید از محل (مکان انجام کار) بتوانید به بهترین حالت اقدام به خرید نمایید.

راهبند ستونی (بولارد)

این نوع از راهبند شامل یک استوانه فلزی می باشد که به کمک سیستم محرک مکانیکی و یا هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت می کند. فنداسیون راهبند ستونی درون زمین قرار می گیرد و هنگامی که مسیر برای عبور باز باشد، استوانه متحرک به صورت کامل در داخل فنداسون و درون زمین قرار می گیرد. برای بستن مسیر عبور، ستون به سمت بالا حرکت کرده و به صورت یک مانع در مقابل خودروها قرار خواهد گرفت.

به علت میزان تردد پایین و استهلاک بالا، بولاردهای دارای سیستم محرک مکانیکی امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و در عوض بولاردهای دارای سیستم محرک هیدرولیک جایگزین آنها شده اند. راهبند ستونی هیدرولیک امکان کنترل تردد بالاتری را فراهم می کند ضمن آنکه هزینه تعمیر و نگهداری پایین تری دارد.

راه بندهای خودرو

انواع راهبند و معرفی آنها : راهبند خودرو شامل یک صفحه فولادی ضخیم می باشند که درون فنداسیون مخصوص به خود در داخل زمین کار گذاشته می شوند.

هنگامی که بخواهید مسیر عبور را مسدود نمایید، یک سیستم محرک هیدرولیک و یا الکترومکانیک صفحه را به سمت بالا حرکت داده تا به صورت مانع در برابر عبور وسایل نقلیه قرار بگیرد و کل مسیر عبور را ببندد. با توجه به ضخامت بالای صفحه متحرک این نوع راهبند، نیروی های ناشی برخوردهای شدید را به خوبی تحمل می کند. بنابراین می توان از آن در ورودی مراکز حساس نظامی و سیاسی به منظور جلوگیری از وقوع عملیات خرابکارانه و تروریستی استفاده نمود.

راهبند صفحه ای

انواع راهبند و معرفی آنها : راهبند صفحه ای مانند راهبند ستونی، دارای فنداسیون است که در زیر زمین قرار می گیرد. در صورت لزوم بستن مسیر تردد خودرو، یک صفحه بالا می آید و سراسر مسیر را می بندد. این صفحه از طریق نیروی هیدرولیک یا الکترومکانیک حرکت می کند.