برای جلوگیری از چاقی برنج بخورید !!

مطالعه می گوید برای جلوگیری از چاقی برنج بخورید. برای کاهش وزن از بین این 4 نوع انتخاب کنید. ما ایرانی ها برنج را دوست داریم، این غذای اصلی ماست و به غذاهای خوشمزه، خاکی و معطرمان بر پایه برنج افتخار می‌کنیم. این فقط در ایران نیست، برنج غذای اساسی در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی است و ستون فقرات جامعه کشاورزی ما است که به شکوفایی اقتصاد کمک می کند. حتی خرید برنج ایرانی ارزان نیز از خوردن برنج های پرضرر هندی و پاکستانی بهتر است.

و اگر در برنامه کاهش وزن هستید و از شما خواسته شد که خوردن برنج را متوقف کنید، اراده تان را از دست ندهید. بر اساس مطالعه اخیر ارائه شده در کنگره اروپا در مورد چاقی در گلاسکو، انگلستان، سطح چاقی در کشورهایی که مقادیر زیادی برنج مصرف می کنند (150 گرم در روز، برای هر نفر)، حتی در کشورهایی که برنج کمتری مصرف می کنند، به طور قابل توجهی کمتر است (14). گرم در روز، به ازای هر نفر) سطوح بالاتر چاقی را ثبت می کنند.

پروفسور توموکو ایمای از کالج هنرهای لیبرال زنان دوشیشا، کیوتو، ژاپن که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، در کنگره گفت: «با توجه به افزایش سطح چاقی در سراسر جهان، خوردن برنج بیشتر باید برای محافظت در برابر چاقی حتی در کشورهای غربی توصیه شود.»

انواع برنج مفید برای لاغری

اما آیا می دانید که بیش از 40000 نوع برنج وجود دارد و همه اینها به دو زیرگونه اصلی تقسیم می شوند. آیا می دانید بهترین برنج ایرانی کدام است.

در این مقاله 4 نوع محبوب برنج را به شما می گوییم که نه تنها میل شما به کربوهیدرات را برطرف می کند، بلکه در کاهش وزن نیز به شما کمک می کند.

محبوب ترین برنج ها کدامند؟

برنج قهوه ای :

برنج قهوه ای برای کسانی که امیدوار به کاهش وزن هستند توصیه می شود. برنج قهوه ای سرشار از فیبر رژیمی است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به ازای هر 100 گرم، 111 کالری دارد. اگرچه در مقایسه با برنج سفید ممکن است کمی زمان بیشتری برای طبخ آن باشد، اما آن را برای کاهش کلسترول بد، بهبود سلامت روده، مقادیر کافی ویتامین B و جلوگیری از خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، دیابت نوع 2، اصلی خود قرار دهید. برای شما به صرفه تر است که برای مصرف سالانه خرید عمده برنج را در نظر بگیرید.

برنج سرخ :

برنج قرمز از نظر رنگ کاملاً شبیه برنج قهوه ای است اما یک رقم کم فرآوری شده است. این نوع برنج سرشار از منگنز و آنتی اکسیدان است و برای افراد دیابتی و چاق به شدت توصیه می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم برنج قرمز برای کسانی که از آسم رنج می برند بسیار مفید است زیرا گردش اکسیژن را بهبود می بخشد. نیروگاهی از فیبرهای محلول و نامحلول، خوردن برنج قرمز می تواند احساس گرسنگی شما را برای ساعت های طولانی تری دور نگه دارد و در نتیجه به کاهش وزن شما کمک می کند.

برنج سیاه :

برنج سیاه ممکن است یک نوع محبوب در هند نباشد، اما این روند رو به افزایش است. این برنج که به نام برنج وحشی نیز شناخته می شود، پولیش نشده است و انباری از فولات، روی، فسفر، نیاسین و ویتامین B6 است. این یک سم زدایی طبیعی است که سرشار از فیبر است و از خطر ابتلا به دیابت و چاقی جلوگیری می کند.

برنج بامبو :

برنج بامبو محصول کمیاب است زیرا هر 40 سال یکبار برداشت می شود. درست است، بیشتر در مناطق تپه ای توسط جامعه قبیله ای رشد می کند و ماده مخفی آنها برای حفظ سلامتی است. این برنج دارای شاخص گلیسمی پایین و سرشار از ویتامین B است، این برنج که از شاخساره بامبو در حال مرگ کشت می‌شود، به عنوان یک داروی معجزه‌آسا برای کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، عمل می‌کند.