روش های نشر یک کتاب

روش های نشر یک کتاب : شما نویسنده ای هستید که تلاش زیادی کرده و کار خود را به اتمام رسانده اید. مطمئناً این حق طبیعی شما است که اکنون آن را به عنوان یک کتاب ببینید. شما می توانید کتاب خود را به روش سنتی منتشر کنید – یعنی ناشر موافقت می کند که آن را منتشر کند – و می توانید آستین خود را بالا بزنید و خودتان این کار را انجام دهید. در اینجا مزایا و معایب سه نوع انتشار درج شده است. برای آگاهی از روش های چاپ کتاب با ما همراه باشید

۱٫ روش انتشار سنتی

✍️ ارسال پرونده

فایل کتاب خود را برای ناشر کتاب ارسال می کنید. هیئت تحریریه ناشر متن شما را بررسی می کند و بیان می کنند که آن را شایسته چاپ می داند یا نه.

✍️ آماده سازی قبل از نشر

کارهای ویرایش ، طرح و جلد انجام شده است. این روند کاملاً تحت کنترل ناشر است و ناشر تصمیم نهایی را می گیرد.

✍️ فروش و بازاریابی کتاب

در این مرحله انتشارات کتاب از طریق کانال های بازاریابی مورد نظر خود به فروش می رساند. معمولاً بحث ارسال گزارش های فروش به نویسنده وجود ندارد.

۵٪ -۱۰٪ حق امتیاز برای چاپ کتاب رایگان و کم هزینه

از آنجایی که برای چاپ کتاب خود هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید ، ناشر مجبور است از فروش کتاب سود کسب کند و در نتیجه به نویسنده حق امتیاز کم می دهد.

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سوال خود را بیابید.

با کلیک روی دکمه زیر

کلیک کنید

۲٫ چاپ کتاب شخصی

✍️کمک از یک ویراستار کتاب

شما در این مرحله می توانید از آشنایان دوستان یا ویراستاری که دوست شما است کمک بگیرید و یا برای اطمینان هر چه بیشتر می توانید این خدمات را از یک فرد حرفه ای خواسته و این مرحله ی مهم را پشت سر بگذارید.

✍️ آماده سازی قبل از انتشار کتاب

ویرایش ، طرح ، جلد ، مرجع شابک و غیره شما خودتان کار را انجام می دهید یا شخص دیگری را برای انجام این کار مسئولیت می دهید.

✍️ مرحله چاپ کتاب

شما برای انتشار کتاب خود باید مجوزهای قانونی را دریافت کنید سپس کاغذ های لازم برای چاپ کتاب را باید تهیه کرده و آن را به چاپخانه ببرید در صورت موافقت با چاپخانه می توانید کتاب خود را به چاپ برسانید.

✍️ فروش و بازایابی کتاب

تمام سود کتابهایی که می فروشید متعلق به شماست ، اما فروش آنها در کتابفروشی ها دشوار است. کتابفروشی ها ترجیح می دهند با ناشران کار کنند تا افراد و این یکی از معایب بارز این روش است.

روش های نشر یک کتاب

روش های نشر یک کتاب

۳٫ انتشار مشترک کتاب با یک ناشر

✍️ کار با سر دبیر

با صحبت با سردبیر ، انتظارات خود را بیان می کنید. شما تمام کارهای انجام شده توسط ویراستار را می بینید و در صورت لزوم ، آن را همراه با او ارزیابی کنید.

✍️ آماده سازی قبل از نشر

طرح ، جلد ، اخذ شابک و غیره کارهایی مطابق با انتظارات شما برای شما انجام شده و آن را برای تأیید به شما ارائه می دهند. سپس تغییرات مورد نظر شما را ایجاد می شود.

✍️ چاپ کتاب

کتاب شما در مدت زمان کوتاهی با اندازه ، کیفیت کاغذ و تکنیک های چاپی مورد نظر شما تولید می شود. کل مراحل حداکثر سه ماه طول می کشد. در بسیاری از موارد خیلی سریعتر پیش می رود.