ساده ترین روش پخت برنج قهوه ای دم کشیده

ساده ترین روش پخت برنج قهوه ای دم کشیده : بهترین روش پخت برنج قهوه ای بستگی به نوع برنج قهوه ای شما دارد. چالش پخت برنج قهوه‌ای این است که پوسته سخت‌تری نسبت به برنج سفید دارد، زیرا لایه‌ای سبوس مغذی است که در طول آسیاب کردن باقی می‌ماند. بنابراین در اغلب موارد، دستور العمل ها شما را به مسیری سوق می دهند که یا سطوح خمیری بیش از حد پخته شده با داخل پخته شده باشد، یا سطح ممکن است عالی باشد اما داخل آن هنوز سفت است. برنج قهوه ای درواقع همان برنج ایرانی یا برنج شمال است که یک لایه از پوسته برنج آن کنده نشده است.

زمان پخت برنج قهوه ای بسته به نوع برنج قهوه ای شما به شدت متفاوت است.

برای خرید برنج شمال درجه یک با قیمت کارخانه به صفحه فروشگاه برنج ما مراجعه کنید

خوب، می توانید تمام دستور العمل های دیگری را که در گذشته استفاده کرده اید نادیده بگیرید. این تمام چیزی است که باید در مورد نحوه پخت کامل و مداوم برنج قهوه ای هر بار بدانید:

طرز پخت برنج قهوه ای

روش جوشاندن و آبکشی درست مانند پختن ماکارونی است – با یک تفاوت بسیار مهم: استراحت. وقتی برنج آبکش شد، متوجه خواهید شد که دانه ها به طرز ناخوشایندی خیس شده اند. وقتی آن را به قابلمه برگردانید و به مدت 10 دقیقه در آن را ببندید، دانه ها آب اضافی را جذب کرده و به حالت کرکی تبدیل می شوند!

مدت زمان جوش خوردن برنج قهوه ای :

30 دقیقه – برنج قهوه ای دانه متوسط ​​و دانه بلند

12-14 دقیقه – برنج قهوه ای باسماتی

یک مرحله کلیدی بسیاری از دستور العمل ها اشتباه می شوند

مراقب باشید وقتی برنج را آبکش می‌کنید، آب اضافی را به خوبی تکان دهید و هر قطره آب را از قابلمه بیرون بریزید تا با حرارت باقیمانده، بخار خشک شود. اگر وقتی برنج را دوباره داخل قابلمه می‌کنید، مقداری آب روی پایه قابلمه باقی بماند، برنج آن آب را جذب کرده و در نهایت پف کرده است.

همچنین در زمانی که برنج در حال استراحت است، قابلمه را مجدداً روی اجاق خاموش قرار دهید. این مقدار کمی از گرمای باقیمانده به برنج کمک می‌کند تا با بخار خشک شود.

مرحله کلیدی در پخت برنج قهوه ای : جوشاندن آب

استفاده از آب جوش و نه آب سرد برای روش پخت مهم است. در غیر این صورت 15 دقیقه یا بیشتر طول می کشد تا آب به اندازه کافی گرم شود تا شروع به پختن برنج شود که در طی آن برنج فقط در آب گرم ریزش می کند و نفخ می کند و در نتیجه برنج نرم می شود.

ساده ترین روش پخت برنج قهوه ای

طرز تهیه برنج قهوه ای را به ساده ترین روش با ما یاد بگیرید. برنج قهوه‌ای که به آن غلات کامل هم می‌گویند، همان برنج سفید است با این تفاوت که سبوس و جوانه دانه هنوز بهم متصل هستند. با باقی ماندن این لایه خارجی روی دانه برنج، برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید بسیار مقوی‌تر است و فیبر بیشتری دارد. از نظر طعم برنج سفید دارای طعم ملایم‌تری نسبت برنج قهوه‌ای است به طوری که این برنج در مقابل غذاهایی با طعم تند مثل ماهی دودی و سس سویا بهتر عمل کرده و طعم آن‌ها را ملایم می‌کند.

مزایای خوردن برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ای منبع عالی‌ای از کربوهیدرات، منگنز، فسفر، سلنیوم و ویتامین‌های گروه ب است و از لحاظ تغذیه‌ای بسیار غنی است. مصرف روزانه برنج قهوه‌ای به خاطر به خاطر داشتن فیبر غیر محلول و سلنیوم، از سرطان کولون جلوگیری می‌کند. نه تنها سرطان کولون بلکه تحقیقات نشان می‌دهد مصرف سلنیوم از تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن پیشگیری می‌کند. در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه برنج قهوه ای را به شما آموزش دهیم. برنج قهوه‌ای به خاطر لایه سبوسی که دارد به مدت زمان پخت بیشتری احتیاج دارد. در ادامه طرز پخت این برنج را با تمام نکاتش در اختیارتان قرار دادیم

مواد لازم برای تهیه برنج قهوه ای خوشمزه

برنج قهوه ای یک پیمانه

آب دو پیمانه

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه برنج قهوه ای خوشمزه و دم کشیده

مرحله اول پخت برنج قهوه ای

همان طور که گفتیم برنج قهوه‌ای خواص زیادی داشته و مقادیر خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات فنلی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بدن را از عفونت حفظ می‌کند. برای پخت این برنج به خاطر یک لایه سبوسی که  روی آن قرار دارد بهتر است چند ساعت قبل از پخت در آب خیس بخورد تا فرآیند آن بهتر انجام شوذ. بنابراین برنج را چند ساعت قبل از این که بپزید داخل یک کاسه با مقداری آب خیس کنید.

مرحله دوم پخت برنج قهوه ای

برنج را چندبار با آب شست و شو دهید. یعنی مقداری آب داخل کاسه بریزید و دوباره آب را خالی کنید. اگر از یک فنجان برنج استفاده می‌کنید، دو فنجان آب را همراه برنج و مقداری نمک داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد، اجازه دهید تا آب برنج کم‌کم روی حرارت بخار شود و لابه‌لای برنج هیچ آبی نباشد. سپس در قابلمه را دم‌کنی بکشید و حدود 35 تا 40 دقیقه زمان بگذارید تا برنج قهوه‌ای دم بکشد.

چند راز مهم در پخت برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای را حتما به صورت کته درست کنید تا ویتامین‌ها و مواد مغذی آن از بین نرود.

نکته مهمی که برای طبخ برنج قهوه‌ای باید در نظر بگیرید این است که سبوس برنج قهوه‌ای باید حسابی نرم شود تا زیر دندان احساس نشود. به خاطر همین این برنج کمی حالت شفته و نرم پیدا می‌کند و آن را باید همیشه کمی نرم و به صورت شفته بپزید.

 اگر می‌خواهید مقداری از برنج را نگهداری کرده و بعدا مصرف کنید، از آن داخل دمای اتاق نگهداری نکنید و حتما برنج را داخل یخچال قرار دهید. در صورت مصرف فقط یکبار آن را داغ کنید.