مهاجرت به عمان از چه طریقی ممکن است؟ راحت ترین روش مهاجرت به عمان

متقاضیان کار در عمان برای درخواست ویزای کار در سفارت باید از یک کارفرما یا شرکت عمانی پیشنهاد شغلی داشته باشند. متقاضیان اخذ ویزای کار در عمان باید با یک ایمیل به کارفرما و نوشتن مدارک و رزومه تحصیلی و کار نزد صاحب کار عمانی ثابت کنند که کارشناس و ماهر هستند. شرایط استخدام و مهاجرت کاری به عمان سن 21 تا 60 سال و تسلط به زبان انگلیسی یا عربی و حداقل مدرک لیسانس می باشد. سیاست های اشتغال عمان برای افراد غیر عمانی نیز بسیار سخت گیرانه است و محدودیت های زیادی وجود دارد. دلیل این محدودیت های استخدامی این است که شرکت ها در وهله اول عمانی ها را استخدام کنند. همچنین در هنگام مهاجرت به عمان از طریق ویزای کار به این نکته توجه داشته باشید که میزان دستمزد کارگران در عمان نسبت به سایر کشورها از جمله آمریکا کمتر است و اگر متقاضی مهاجرت به این کشور هستید بهتر است  این را در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که سطح زندگی در عمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است، اما به طور کلی عمان سکوی پرتاب خوبی برای مهاجرت به اروپا است. شخصی که موفق به اخذ ویزای اقامت عمان از طریق کار شده و درآمد ماهیانه او بالای 500 ریال باشد، اجازه اخذ اقامت عمان برای همسر و فرزندانش (زیر 21 سال) دارد.

مهاجرت به عمان از طریق تمکن مالی :

اقامت عمان از طریق تمکن مالی با توجه به نوع ویزا پروسه متفاوتی را می طلبد. کسانی که عمان را برای مهاجرت انتخاب میکنند باید از توانایی مالی بالا برخوردار باشند. اقامت دائم فقط به کسانی داده می شه که تسلط کامل به زبان عربی ، تمکن مالی مناسب و عدم سوء پیشینه داشته باشند. شما باید موضوع انگیزه خود از مهاجرت را توضیح دهید. اخذ ویزا 2 تا 11 ماه زمان می برد. میزان تمکن مالی در نظرگرفته شده 20000دلار آمریکا است که مربوط به هزینه تحصیل و زندگی در این کشور است.

مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی عبارتند از :

اصل مدرک

کارت ملی

پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی

وکالت نامه

تکمیل فرم درخواست نامه تمکن مالی

موارد زیر هم در گواهی مربوطه قید شود :

نام متقاضی

شماره حساب بانکی

مبلغ موجود در حساب بانکی

تاریخ افتتاح حساب بانکی

آدرس، شماره تلفن و ایمیل بانک

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل :

تحصیل در عمان یکی از راه های مهاجرت به عمان می باشد. تحصیل در عمان تا پایان دبیرستان رایگان است و نکته قابل توجه این است که تحصیل در عمان در هر زمان اجباری نیست. دولت عمان برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی بزرگسالان دارد که با کمک آن قصد دارد میزان بی سوادی بزرگسالان را که در این کشور بسیار بالا بوده است، کاهش دهد. همچنین تنها دانشگاه ملی عمان در نزدیکی مسقط به نام دانشگاه سلطان قابوس است. اخذ ویزای تحصیلی عمان برای مهاجرت به عمان مستلزم هزینه های خاصی است. به طور کلی هزینه تحصیل در عمان بالاست و به خصوص اگر مهاجری چند فرزند داشته باشد شرایط برایش بسیار سخت می شود. همچنین تحصیل رایگان برای خارجی ها در عمان امکان پذیر نیست و در بسیاری از مدارس باید قبل از شروع سال تحصیلی یا به عبارتی قبل از شروع ترم شهریه پرداخت شود.  جهت اقامت از طریق تحصیل ابتدا اقدام به ثبت درخواست در سایت دانشگاهی در عمان کنید. برای ثبت پذیرش هر دانشگاه شرایط و مدارک متفاوتی درخواست می کند که به صورت ترجمه معتبر دریافت می شود. پس از پذیرش تحصیلی برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. توجه داشته باشید این اقامت دائمی نبوده و فقط اقامتی موقت جهت تحصیل است . مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی عبارتند از :

گواهینامه پذیرش از دانشگاه (تائید شده از سوی وزارت صنعت و تجارت عمان)

کپی گذرنامه

ارائه مدرک پزشکی

دو قطعه عکس

ارائه مدارک مبتنی بر تسلط به زبان انگلیسی

ارائه مدارک تمکن مالی دانشجو

دانشجویان پذیرفته شده می توانند همزمان با تحصیل به مدت پاره وقت (20 ساعت در هفته ) مشغول به کار شوند و بعد از پایان تحصیلات در صورت یافتن شغلی اقدام به دریافت اقامت کاری کنند. برجسته ترین بورسیه های عمان Benjamin A. Gilman  و NSEP Boren هستند.

در جدول زیر تعدادی از دانشگاه‌های عمان به همراه رتبه‌بندی آنها فهرست شده است.

نام دانشگاه موقعیت مکانی
Sultan Qaboos University Muscat
Middle east college Muscat
German University of Technology in Oman Alatiba
Nazwi University Low
Gulf Collge Al-khawir
Higher Collage of Technology Muscat
Sohar University Desert
Caledonian Collage of Engineering Apple
Collage Collage Rawi
Shenas Collage of Technology Shenas

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری :

یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت به عمان، سرمایه گذاری در این کشور است. به طور کلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در عمان به 3 روش انجام می شود که عبارتند از :

سرمایه گذاری با خرید ملک

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق سپرده های بانکی و اوراق قرضه و خرید سهام

البته بهترین راه برای سرمایه گذاری و مهاجرت به عمان ثبت شرکت در عمان می باشد، شما می تونید با ارزش سرمایه ای حدود 000/20 ریال و ارائه طرح های کارآفرینی شرکت ثبت کنید.

مدارک ثبت شرکت در عمان :

فرم ثبت نام

اصل و کپی های برابر اصل با گذرنامه های معتبر کلیه هیئت مدیره و نمونه امضاهای افراد مجاز

فرم تائیدیه اسامی سهامداران اصلی مجاز به امضا در اساس نامه اصلی شرکت

طرح کسب و کار (business plan  ) در ثبت شرکت در عمان 2022

مجوزهای اتاق بازرگانی و صنعت کشور عمان

اساسنامه شرکت

گواهی تمکن مالی و سپرده اولیه سرمایه در بانک معرفی شده از طرف کشور عمان

توجه داشته باشید فقط اقامت دوساله دریافت خواهید کرد. به طور کلی سرمایه گذاری در عمان و مهاجرت به عمان از این طریق کار هوشمندانه ای است زیرا عمان به دلیل برخی عوامل فضای مناسبی برای سرمایه گذاری دارد. این عوامل عبارتند از :

موقعیت جغرافیایی عمان

1700 کیلومتر خط ساحلی که یکی از مهم ترین مسیرهای تجاری دریایی است باعث شده تا تجار زیادی برای بازدیدهای تجاری به این کشور بیایند و همچنین مرز آبی عمان مسیر بین خلیج فارس و اقیانوس هند است. و همین امر باعث شده تا تجار بسیاری از آسیا و آفریقا برای تجارت و توسعه تجارت خود به این کشور بیایند.

منابع طبیعی عمان

اکتشاف نفت رشد اقتصادی عمان را تقویت کرده است و قیمت های بالای فروش نفت در سال های اخیر به ذخایر خارجی و بودجه عمان کمک کرده است.

اقتصاد در حال توسعه عمان

در سال های اخیر اقتصاد عمان به سرعت رشد کرده است و دستاوردهای خارق العاده ای مانند ساخت بزرگراه ها، بیمارستان ها و دانشگاه های مدرن در این کشور به وقوع پیوسته است. همچنین با رشد صنعت گردشگری عمان در سال های اخیر و سودهای کلان به دست آمده از این راه، اقتصاد عمان رشد چشمگیری داشته است.

حمایت دولت عمان برای توسعه مشاغل جدید

یکی از سیاست های دولت عمان برای رشد اقتصاد این کشور حمایت و کمک به افرادی است که می خواهند تجارت خود را توسعه دهند. دولت عمان قصد دارد با جذب سرمایه گذار به اهداف اقتصادی خود دست یابد.

عمان روابط مثبتی با همسایگان خود دارد

عمان در سال های اخیر سعی کرده روابط مثبتی با همسایگان خود داشته باشد تا بتواند اقتصاد تجاری خود را توسعه دهد و سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

سرمایه گذاری در عمان کار هوشمندانه ای است، اما اگر به دنبال سرمایه گذاری و مهاجرت به عمان هستید، باید توجه داشته باشید که ممکن است بتوانید به جای سرمایه گذاری در عمان، در کشورهای اروپایی سرمایه گذاری کنید. با توجه به اینکه اخذ اقامت دائم در این کشور بسیار دشوار است، با سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی می توانید اقامت دائم آن کشور را دریافت کنید. با این حال، اگر قصد سرمایه گذاری در عمان را دارید، حتما با یک وکیل مهاجرتی ماهر در این زمینه صحبت کنید و تمام مزایا و معایب این کار را در نظر بگیرید.