موارد کاربرد فایبر سمنت برد ساده

فایبر سمنت برد ساده اغلب به صورت صفحه های افقی که توسط سازه های ویژه به سازه اصلی ساختمان متصل هستند هم قابل متصل هستند در کارخانه کنامیت تولید می شود.می توان گفت فایبر سمنت برد ساده نه تنها برای پوشش ها به کار میرود بلکه میتوان از فایبر سمنت برد ساده به عنوان نماکاری داخلی یا خارجی استفاده کرد و امروزه بسیاری از مالکان ومهندسان ساختمان سازی به دلیل مزایای بسیار زیاد این متریال و قیمت مناسب فایبر سمنت برد ساده ترجیح می دهند اجرای نما را با این محصول کنامیت انجام دهند. . همچنین از فایبر سمنت برد میتوان در مواردی مانند دیوارها، سقف کاذب، کف طبقاتū، استفاده کرد. علاوه بر این که فایبر سمنت برد ساده یک پوشش بسیار عالی می باشد از طرف دیگر ضدحریق بوده و این میتواند فایبر سمنت برد را از باقی محصولات متمایز سازد. اگر علاقه دارید بیشتر درباره موارد کاربرد فایبر سمنت برد ساده آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

موارد کاربرد فایبر سمنت برد ساده در ساختمان های مسکونی و اداری

استفاده در پوشش های داخلی ساختمان

پوشش دیوارهای داخلی: فایبر سمنت برد ساده در فضای داخلی ساختمان و به عنوان پوشش استفاده می شوند. با توجه به مقاومت این متریال در برابر ضربه و خواص مکانیکی مناسب آن ، می توان از فایبر سمنت برد در دیوارها داخلی مکان های پر تردد و شلوغ استفاده کرد.
البته باید بگویم از هر فایبرسمنت برد ساده ای نمی توان برای پوشش داخلی استفاده کرد و ضخامت های ۱۰ میلی متر و ۱۲ میلی متر آن جهت استفاده در دیوارهای داخلی مناسب است . به طور معمول این پوشش در داخل ساختمان بر روی سازه استاد و رانر نصب می گردد. سازه های استاد و رانر با ضخامت حداقل ورق۰٫۷ میلی متر به بالا جهت نصب فایبر سمنت برد ساده مناسب است در نمای بیرونی ساختمان حتما از سازه های M و V  استفاده گردد.

استفاده در دیزاین و دکوراسیون داخلی

  پوشش دکوراتیو: با توجه به رنگ فایبر سمنت برد ساده می توان از آنها به عنوان دیوارهای دکور و یا پوشش های نهایی (حتی بدون استفاده از رنگ ) در مکان های مسکونی و تجاری، اداری استفاده کرد.

موارد کاربرد فایبر سمنت برد ساده

موارد کاربرد فایبر سمنت برد ساده

استفاده از فایبر سمنت برد ساده در جهت عایق حرارتی

محافظت سازه در برابر حریق با صفحات فایبر سمنت برد ساده : با توجه به مقاومت بالای فایبر سمنت برد ساده در برابر شعله مستقیم و همچنین حرارت بالا، از این محصول به عنوان پوشش های ضد حریق، مخصوصا در سازه های فلزی استفاده می گردد. که بسیاری از کارخانه های تولید مواد اشتعال زا برای پوشش مکان خود از فایبر سمنت برد  کنامیت استفاده می کنند.

استفاده به عنوان عایق کاری کاشی و سرامیک

زیر سازی کاشی و سرامیک: در سرویس های بهداشتی، استخرها و فضاهی بسیار مرطوب می توان از فایبر سمنت برد ساده به عنوان زیر سازی کاشی و سرامیک در دیوارهای خشک استفاده نمود. با توجه به مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت و همچنین چسبندگی بالا به ملات های ساختمانی و چسب های کاشی به سادگی می توان از آن به عنوان پوشش دیوارهای Drywall در اینگونه فضا ها استفاده نمود.

استفاده به عنوان سقف دکوراتیو و کاذب

سقف کاذب: در کلیه فضا های اداری، تجاری و مسکونی و همچنین فضاهای بسیار مرطوب مانند استخرها و فضاهایی که امکان تماس با رطوبت و یا بخار بالا وجود دارد می توان از فایبر سمنت برد به عنوان سقف کاذب به صورت تایل های ۶۰ *۶۰ و یا به صورت دکوراتیو استفاده نمود.

استفاده به عنوان کف اصلی ساختمان در طبقات 

کف : در ساختمان های سبک و مخصوصا در سیستم هایی مانند LSf استفاده از فایبر سمنت برد ساده با ضخامت ۱۸ میلی متر و ۲۰ میلی متر  که در کارخانه کنامیت تولید می شود و به عنوان کف  بسیار معمول می باشد. ما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید فایبر سمنت برد ساده حتما با کارشناسان بخش فروش کنامیت تماس گرفته و از آنها برای نوع کاربری تان از این متریال مشاوره بگیرید تا این دوستان شما را برای انتخابی مناسب راهنمایی کنند.

قالب گیری و تولید انواع مبلمان مدرن با فایبر سمنت برد ساده

ساخت مبلمان و دکوراسیون مدرن : همانطور که می دانید امروزه به وسیله فایبر سمنت برد می توان مبلمان و میز تی وی و همچین میز جلو مبلی و حتی میز کانتر آشپزخانه ساخت که بسیاری از افراد مدرن پسند این نوع ست را برای منزل خود انتخاب می کنند. شما می توانید با فایبر سمنت برد  کنامیت هر یک از لوازم منزل خود را بسازید.

دیوار های محوطه و پرچین ها

با توجه به کیفیت بصری و کارکردی سمنت برد  از آنها به عنوان دیواره محوطه و پرچین به صورت مشبک استفاده می شود.

جزئیات اجرایی سمنت برد ساده

ترکیب فایبر سمنت در نما

طراحی و اجرای نمای سمنت برد : استفاده از محصولات فایبر سمنت برد در کلبه و یا هرخانه ای که شما قصد تغییر نمای بیرونی آن را دارید به عنوان بهترین گزینه انتخابی شما می باشد و در کنار هر نوع محصول از سنتی تا مدرن می توان از فایبر سمنت استفاده نمود.در دکوراسیون داخلی صدها نمونه از سقف کاذب ,دیوار آشپزخانه و … از فایبر سمنت برد می توان استفاده کرد.

با استفاده از فایبر سمنت برد شما می توانید زیبایی و خاص بودن خانه خود را فراتر از آنچه تصور می کردید ببینید.

دیتیل اجرایی نمای خشک فایبر سمنت برد (صفحات سیمانی الیاف دار )سه مرحله زیرسازی فایبرسمنت

  • (مرحله ۱)زیر سازی فلزی

اجرای المان های عمودی ( وال پست ) از قوطی ۸۰×۴۰ به جهت اینکه در اغلب پروژه های ساختمانی دیوارهای پیرامونی از مصالح سبک ساخته می شوند و تنها نقاط اتصال سازه ی نما پوتر های طبقات می باشد ، جهت تامین اتصال المان های افقی در سرتاسر نما از وال پست استفاده می شود و چون بار تمام نما به این سازه منتقل می گردد ، از قوطی ۸۰×۴۰ میلیمتر استفاده می گردد .

  • (مرحله ۲) بعد از اجرای المان های عمودی زیرسازی

اجرای المان های افقی ( کمر کش ) از قوطی ۴۰×۴۰ به جهت اینکه پروفیل های گالوانیزه ی M و V به صورت عمودی اجرا می شوند بایستی المان افقی از قوطی ۴۰×۴۰ میلیمتر به فواصل عمودی حداکثر ۱۵۰ سانتی متر بر روی وال پست ها اجرا گردد . لازم به ذکر است که اجرا ی کمر کش افقی به صورت رو گذر میباشد و دراز و گونیا بودن آن به تراز بودن زیر سازی سازه M وV کمک خواهد نمود .

  • (مرحله ۳) زیر سازی گالوانیزه

بعد از تکمیل شدن زیر سازی آهنی و تکمیل جوشکاری و تائیدیه واحد کنترل کیفیت  به اجرای پروفیل های گالوانیزه میرسیم .

پروفیل گالوانیزه M : این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت حداقل  ۰.۷ میلیمتر تولید می شود و برای کنترل تغییرات ابعادی پنل های سیمانی که بر اثر تغییرات دما و رطوبت پدید می آیند ،حتما باید در دو طرف طولی فایبرسمنت نصب گردد استفاده می گردد. این پروفیل در محل اتصال دو پنل سمنت برد در کنار هم استفاده میگردد . در صورت استفاده از این پروفیل ، درز بین پنل های سیمانی به صورت نمایان باقی خواهد ماند که برای پوشش این درز ،میتوان از لاستیک یکطرف چسب دار به ضخامت ۲ تا ۳ میلیمتر استفاده نمود و در صورت لزوم روی آن را به وصیله درزگیر الاستومر پر نمود.( توجه به هیچ وجه نباید از سازه Aروی سازه Mدر نما سازی استفاده نمود.)

پروفیل گالوانیزه V : این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می شود و همراه با پروفیل گالوانیزه M در زیرسازی نمای فایبرسمنت مدولار و سایدینگ استفاده می­شود. با توجه به اینکه قیمت این سازه به طور چشمگیری از پروفیلM کمتر است ، استفاده از این پروفیل موجب کاهش هزینه زیرسازی خواهد شد. این پروفیل از دو طرف توسط دو پیچ به زیر سازی فلزی متصل میگردد .