نحوه ارسال پیشنهاد کتاب مرجع به یک ناشر کتاب

اگرچه پذیرش یک کتاب برای چاپ ممکن است دشوار باشد، اما ناامیدکننده نیست. کلام چاپی هنوز قدرتمندترین شکل ارتباطی است و چاپ کتاب با وجود انقلاب الکترونیک هیچ نشانه ای از ناپدید شدن را نشان نمی دهد. برعکس، شواهد نشان می دهد که این دو رسانه مکمل یکدیگر هستند. بنابراین، اگرچه ناشران ممکن است غرق در پیشنهاد کتاب‌های جدید شوند و در پذیرش آنها محتاط به نظر می‌رسند، اما همیشه به دنبال ایده های ناب هستند – ایده‌های اصلی که به کتاب‌های پرفروش تبدیل می‌شوند.

نوشتن کار سختی است. برای اکثر مردم به طور طبیعی پیش نمی آید. اگر این اولین کتاب شما باشد، منبع اصلی درآمد شما نخواهد بود، بنابراین نوشتن باید در اوقات فراغت شما انجام شود. اگر موفق به امضای قرارداد شوید، توسط ناشر به شما نشان داده می شود که به موقع تحویل دهید، و به طرز وحشتناکی بر سطح استرس شما می افزاید. شما باید از همان ابتدا تصمیم بگیرید که آیا نوشتن کتاب صرف وقت و انرژی شما خواهد بود یا خیر.

نحوه ارسال پیشنهاد کتاب مرجع به یک ناشر

برای محققانی که در اوایل تا اواسط دوران حرفه‌ای خود مقالات بسیاری را در مجلات تألیف و منتشر کرده‌اند، اما هنوز کتابی را منتشر نکرده‌اند، ارائه یک پیشنهاد به ناشر می‌تواند فرآیندی گیج‌کننده و دلهره‌آور به نظر برسد. اگر در حال بررسی یک پروژه کتاب هستید اما مطمئن نیستید که چگونه آن را دنبال کنید، این مقاله شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی می کند. به نظر من در ابتاد با چاپ کتاب در تیراژ پایین شروع کنید و سپس بعد از بازاریابی چاپ آن را ادامه دهید.

دلایل نوشتن یا ویرایش کتاب مرجع

انتشار کتاب مرجع نقطه عطف مهمی در ایجاد تخصص شما در رشته شما و وسیله ای موثر برای کمک به دانش ارزشمند به رشته شما است. با یک کتاب می توانید تأثیر ماندگاری داشته باشید. یک کتاب از مزیت طول عمر طولانی تری نسبت به یک مقاله ژورنالی برخوردار است، و برای کتاب هایی که خوب کار می کنند، ناشر اغلب هر 3 تا 5 سال یک بار با نویسنده قراردادی برای چاپ های بعدی به روز می بندد. در این عصر دیجیتال، احتمالاً کتاب شما به صورت آنلاین و چاپی یا حتی فقط به صورت آنلاین منتشر می شود. ناشران بزرگ فصل‌های جداگانه‌ای را برای خرید در دسترس قرار می‌دهند، و این راه دیگری است برای اینکه محتوای کتاب شما با استفاده‌های خاص به مخاطبان هدف گسترده‌تری برسد.

با مفهومی برای کتاب شروع کنید

دیدگاه شما برای کتاب چیست؟ آیا به یک موضوع داغ در زمینه شما می پردازد؟ آیا اولین مورد از نوع خود خواهد بود که مروری جامع و بحث مفصلی از کاربردهای یک رویکرد یا فناوری جدید ارائه می‌کند؟ یا شاید دانش بنیادی را ارائه دهد و به عنوان مرجع «رفتن» برای یک موضوع عمل کند. شاید رویکردی چند رشته ای داشته باشد که کاربردهای یک روش شناسی را در رشته های مختلف پوشش می دهد. این می تواند یک کتاب درسی باشد که برای استفاده در کلاس درس طراحی شده و شامل مسائل و راه حل ها و سایر مطالب تکمیلی باشد.

آیا همه فصل‌ها را می‌نویسید، در این صورت نویسنده (یا نویسنده مشترک اگر با همکارتان کار می‌کنید)، یا برای هر فصل از مشارکت‌کنندگان درخواست می‌کنید، در این صورت شما ویرایشگر خواهید بود؟

چشم انداز شما هرچه باشد، به خاطر داشته باشید که کتاب شما نباید صرفاً مجموعه ای از مقالات مجلات یا مقالات کنفرانس قبلاً منتشر شده باشد. یک کتاب باید چیز جدیدی ارائه دهد. اگرچه ممکن است فصل‌ها شامل تحقیقات و مطالعات موردی باشد که در مقالات مجلات منتشر شده‌اند، سازمان کتاب به ارائه زمینه به این محتوا کمک می‌کند و فصل‌ها باید بر روی یکدیگر بنا شوند یا به شیوه‌ای منطقی با یکدیگر گفتگو کنند.

پیدا کردن ناشر کتاب مرتبط

در مورد ناشران رشته خود کمی تحقیق کنید. کاتالوگ های آنلاین و پلت فرم های انتشار آنها را مرور کنید. آنها اخیراً چه کتاب هایی را در منطقه شما منتشر کرده اند؟ آیا مجموعه کتابی مرتبط با موضوع شما منتشر می کنند؟ در کجای ادبیات شکافی می بینید که ممکن است ناشر به دنبال پر کردن آن باشد؟

بسیاری از ناشران فرم‌های پیشنهاد کتاب خود را برای دانلود در وب‌سایت‌های خود در دسترس دارند، اما قبل از صرف زمان و تلاش برای آماده‌سازی پروپوزال، ایده خوبی است که با ویراستار اکتساب‌ها (که به عنوان ویراستار سفارشی و ویرایشگر انتشار نیز شناخته می‌شود) تماس بگیرید. برای حوزه موضوعی شما تا دریابید که آیا آنها علاقه مند به دریافت پروپوزال برای موضوع شما هستند یا خیر. ویراستار اکتساب‌ها مسئول برنامه‌ریزی کتاب‌هایی است که در آن حوزه موضوعی در یک سال معین منتشر می‌شوند. اغلب می‌توانید اطلاعات تماس ویرایشگر اکتساب‌های مربوطه را در وب‌سایت ناشر پیدا کنید.

(عبارات موتور جستجو مانند «پیشنهاد کتاب [نام ناشر]» را وارد کنید تا به مکان مناسب برسید.) یا، برخی ناشران ممکن است یک صندوق پستی کلی را برای پیشنهادهای کتاب فهرست کنند، و درخواستی از آن صندوق پستی به ویرایشگر مربوطه ارسال خواهد شد. . یک ایمیل غیررسمی برای معرفی خود و بیان مختصر مفهوم کتاب شما برای شروع مکالمه کافی است.