نحوه تشخیص برنج پلاستیکی

نحوه تشخیص برنج پلاستیکی : به نظر می رسد کیفیت محصولات غذایی هر روز بیشتر و بیشتر به خطر بیفتد و آخرین مورد افزوده شده به محصولات تقلبی که باعث آسیب می شود، برنج پلاستیکی است که گفته می شود از چین است. گزارش‌های مربوط به برنج پلاستیکی تقلبی بسیاری از کسانی را که از خرید مواد غذایی از خواربار در مقیاس کوچک مطمئن بودند، نگران کرده است. با این حال، مراحل ساده مختلفی برای تشخیص واقعی بودن برنج از پلاستیک وجود دارد و بررسی کیفیت برنج نسبتاً آسان است. برنج پلاستیکی از طیف وسیعی از ترکیبات آلی مصنوعی یا نیمه مصنوعی ساخته شده است و می تواند منجر به سرطان، نقایص مادرزادی، سرکوب سیستم ایمنی و مشکلات رشدی در کودکان شود. با این حال، در اینجا این نکات ساده به شما کمک می کند تا برنج پلاستیکی را شناسایی کرده و ایمن باشید!آیا قیمت برنج افزایش می یابد؟

برنج پلاستیکی از ترکیبات آلی مصنوعی یا نیمه مصنوعی ساخته می شود که در مقیاس وسیع برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پلاستیک برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است و برنج پلاستیکی درخششی دارد که در برنج های معمولی دیده نمی شود. تزریق پلاستیک حتی ممکن است سمی باشد و باعث اختلال غدد درون ریز شود که منجر به ایجاد سرطان و سایر مشکلات جدی سلامتی می شود. در حالی که استفاده از پلاستیک در زندگی روزمره ما مورد انتقاد است، مصرف برنج پلاستیکی می تواند بسیار خطرناک باشد. در اینجا نحوه شناسایی برنج پلاستیکی آمده است.

  1. تکنیک لیوان آب

در حالی که تشخیص برنج واقعی از تقلبی یا پلاستیکی با نگاه کردن به آنها دشوار است، تکنیک های دیگری وجود دارد که می تواند به بررسی کیفیت برنج کمک کند. ساده ترین راه برای تشخیص برنج پلاستیکی از برنج واقعی این است که یک مشت برنج را به یک کاسه آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. برنج پلاستیکی تمایل دارد در بالا شناور شود در حالی که برنج واقعی در آب غرق شده است.

  1. آنها را بسوزانید

پلاستیک در هنگام سوختن بوی عجیبی می دهد و این ترفند ساده می تواند به شما در تشخیص واقعی یا تقلبی بودن برنج کمک کند. چند دانه برنج بردارید و آن را با چوب کبریت بسوزانید، اگر برنج واقعاً از پلاستیک ساخته شده باشد، محصول را می‌بینید که پیچ خورده و بوی عجیبی می‌دهد، در حالی که برنج واقعی ممکن است سیاه شود، اما بوی آن را پخش نمی‌کند.

  1. تکنیک برنج آب پز

این روش برای بررسی کیفیت برنج اثبات احمقانه است اما زمان زیادی می برد. به سادگی برنج را بجوشانید و به مدت 2 تا 3 روز در یک جعبه بگذارید. اگر برنج پخته شده پلاستیکی باشد به همان شکلی که هست باقی می ماند و قارچ ندارد. با این حال، اگر برنج واقعی به مدت طولانی در دمای اتاق در خارج از خانه نگهداری شود، قارچ روی آن ایجاد می شود.

  1. تکنیک روغن داغ

این شبیه به تکنیک لیوان آب است، اما به روغن جوش نیاز دارد. چند دانه برنج را در یک کاسه روغن داغ بریزید و در این حالت برنج پلاستیکی زیر آب می رود و به ته ظرف می رود در حالی که برنج واقعی در بالا شناور می شود. علاوه بر این، برنج پلاستیکی نیز یک لایه روی روغن از پلاستیک ذوب شده تشکیل می دهد.

این مراحل ساده می تواند به شما در بررسی و تجزیه و تحلیل کیفیت محصول غذایی که مصرف می کنید کمک کند. مصرف برنج پلاستیکی به شدت ناسالم است و لازم است هر اقدامی را برای جلوگیری از مصرف این برنج تقلبی انجام دهید. تجزیه پلاستیک حتی در سطح زمین سال ها طول می کشد، بنابراین تصور کنید اگر پلاستیک درون آن باشد چه اتفاقی برای بدن شما می افتد! بهتر است به جای اینکه ایمن بمانید و سالم غذا بخورید. بهتر استن بجای برنج خارجی؛ از برنج های ایرانی مثل برنج عنبربو زیرا قیمت برنج عنبربو بسیار کمتر از برنج خارجی است، استفاده کنید. یا به طور مثال قیمت برنج شمال در برخی موارد کمتر از برنج های خارجی است.

برنج ایرانی یا برنج خارجی ؟

قیمت برنج خارجی مثل هندی ، بهترین برنج پاکستانی کمتر از برنج های داخلی است. با واردات برنج خارجی قیمت برنج شمال تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد افت قیمت برنج در بازار بودیم.

اگر کیفیت برنج برایتان چندان اهمیتی ندارد و معیار شما برای خرید برنج ایرنی بیشتر قیمت آن است برنج خارجی (هندی، پاکستانی، تایلندی) می تواند آن دسته از انتخاب های شما باشد.

اما چرا باید به جای برنج با کیفیت ایرانی برنج خارجی مصرف کنیم؟آیا واقعا هیچ جایگزین خوبی برای برنج خارجی وجود ندارد؟

سلامتی تک تک افراد جامعه بنیادی ترین چیزی است که دولت باید به آن توجه کند. مهم تر از آن هر فردی باید به تغذیه و سلامتی خود اهمیت دهد. تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع با سطح مطلوبی از مواد مغذی و ویتامین.

به همبن جهت  در تمام پروسه کاشت تا برداشت برنج ایرانی اصول بهداشتی رعایت شده و از آب و کود های سالم در کشت برنج استفاده شده است. لازم به ذکر است که مازندران با تولید حدود یک میلیون تن برنج سفید ، 42 درصد نیاز برنج کشور را تامین می کند. علاوه بر اینکه  واردات برنج نسبت به دولت های گذشته حدود 60 درصد کاهش یافت. این یعنی افزایش تولید و بهره وری و خودکفایی

برنج ایرانی درصد قابل قبولی از فواید و خواصی که باید یک برنج در خود داشته باشد.