نحوه طراحی فوتر سایت جذاب و تاثیر گذار

نحوه طراحی فوتر سایت جذاب و تاثیر گذار : گاهی اوقات، این کوچکترین جزئیات است که بزرگترین تفاوت را ایجاد می کند. وقتی نوبت به ایجاد یک وب سایت می رسد، طراحی فوتر سایت شما احتمالاً در بالای لیست کارهای شما قرار نخواهد گرفت. در حالی که ممکن است چیزهای زیادی برای فکر کردن داشته باشید، به خاطر داشته باشید که این محتوای اغلب نادیده گرفته می‌شود برای بازدیدکنندگان خاص می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. با کمی تفکر و برنامه ریزی استراتژیک، یک فوتر خوب طراحی شده می تواند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند. فروشگاه ساز اوژن از طراحی تا اجرای کامل فروش آنلاین همراه شما خواهد بود.

این راهنما همه چیز را از آنچه در فوتر وب سایت خود قرار دهید تا نحوه ایجاد سایت خود را پوشش می دهد.

فوتر وب سایت چیست؟

فوتر وب سایت نوار محتوایی است که در پایین صفحه وب قرار دارد و اغلب در هر صفحه وب سایت تکرار می شود. هدر وب سایت شما، از طرف دیگر، بخشی است که در بالای یک وب سایت ظاهر می شود.

در حالی که طراحی صفحه اصلی شما اغلب چیزی است که بازدیدکنندگان اولین برداشت از سایت شما را ارائه می دهد، فوتر شما احتمالا آخرین چیزی است که مردم می بینند. با محتوا و طراحی مناسب، می تواند تأثیر مثبت و ماندگاری ایجاد کند، در حالی که به شما در دستیابی به اهداف اصلی وب سایت کمک می کند.

این نقطه استراتژیک مکانی ایده‌آل برای افزودن یک CTA نهایی (تماس برای اقدام) است، که بازدیدکنندگان سایت را تشویق می‌کند تا در تماس باشند یا در لیست پستی شما مشترک شوند. فوتر شما می تواند به عنوان یک منوی وب سایت ثانویه عمل کند و مطمئن شود که بازدیدکنندگان هیچ اطلاعات مهمی را از دست نداده اند و آنها را با پیمایش واضح به صفحات مختلف شما هدایت می کند. علاوه بر این، می‌توانید عناصر خاصی را برجسته کنید، مانند جوایزی که برنده شده‌اید، توصیفات یا حساب‌های اجتماعی خود.

در نهایت، فوتر شما مکانی سازمان یافته را در اختیار شما قرار می دهد که در آن اطلاعات اولیه مانند شرایط و ضوابط، سیاست حفظ حریم خصوصی و سایر مسائل حقوقی را در بر می گیرد. با قرار دادن تمام این فرمایلیت ها در یک مکان، می توانید بقیه سایت خود را به ایجاد یک تجربه کاربری جذاب و جذب مشتریان جدید اختصاص دهید.

نحوه طراحی فوتر سایت جذاب و تاثیر گذار

بهترین روش ها برای طراحی فوتر وب سایت

فوترها از نظر اندازه متفاوت هستند. با این حال، اکثر آنها نسبتا کوچک هستند و فقط حاوی مرتبط ترین اطلاعات هستند.

هرکسی که قبلا یک وب سایت موبایل طراحی کرده باشد به شما خواهد گفت که یک قطعه کوچک از آن لزوما به معنای فرآیند طراحی ساده تر نیست. فضای محدود به این معنی است که شما باید اهمیت هر عنصری را که شامل می‌شوید به دقت در نظر بگیرید تا از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در اینجا مهمترین نکاتی است که باید در طراحی فوتر وب سایت خود در نظر بگیرید:

1. موارد ضروری را در فوتر درج کنید

چند مورد از اطلاعات اولیه وجود دارد که بازدیدکنندگان انتظار دارند در فوتر وب سایت شما ببینند. و همانطور که در هر صفحه از وب سایت شما تکرار می شود، این جزئیات همیشه در دسترس بازدیدکنندگان سایت شما خواهد بود و شما فقط یک بار باید با آن برخورد کنید.

به قراردادهای طراحی پایبند باشید و خط مشی رازداری و شرایط استفاده خود را لحاظ کنید. این به شما کمک می کند تا حرفه ای و قابل اعتماد به نظر برسید.

به غیر از آن، اضافه کردن یک منوی پیمایش و جزئیات تماس، مانند ایمیل کسب و کار، شماره تلفن، آدرس و کانال های رسانه های اجتماعی معمول است. همچنین می توانید یک فرم آنلاین کوتاه برای تماس ایجاد کنید.

در آخر، مطمئن شوید که سال و نماد  را اضافه کنید. این به شما در برابر هر کسی که سعی در سرقت ادبی وب سایت شما دارد محافظت می کند.

2. ناوبری واضح را ارائه دهید

حتی اگر بازدید کنندگان سایت شما به انتهای صفحه شما رسیده باشند، به این معنی نیست که زمان خارج شدن آنها فرا رسیده است.

برعکس اگر آنها احساس سرگردان شدن یا بی علاقگی داشته باشند، می‌توانید با افزودن یک منوی پیمایش فوتر، آنها را به ادامه گشت زنی در سایتتان تشویق کنید.

بخشهای مختلف سایت خود را لیست کرده و به آنها لینک دهید و درک کلی از محتوای ارائه شده را به بازدید کنندگان ارائه دهید.

علاوه بر این، افزودن یک نوار جستجو به هر بازدید کننده ناامید کمک می‌کند تا به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند.

3. شخصیت خود را بیان کنید

هر محتوایی در وب سایت شما فرصتی برای بازتاب شخصیت منحصر به فرد و هویت برند شماست. در مورد فوتر شما هم همینطور. باید با بقیه طراحی وب شما منسجم باشد تا یک تجربه مرور صاف را ارائه دهد.

به رنگ ها و صدای برند خود پایبند باشید. این همچنین یک مکان عالی برای اضافه کردن یک میکروکپی عجیب و غریب است که توجه بازدید کنندگان شما را جلب می کند. چه از آن‌ها دعوت کنید تا در وبلاگ خود ثبت نام کنند یا کانال‌های اجتماعی خود را بررسی کنند، سعی کنید لحن و شخصیت خود را در انتخاب کلمات خود منعکس کنید. به هر حال، «بیا با هم دوست باشیم» یا «خیلی دوست داریم از شما بشنویم» می‌تواند بسیار جذاب‌تر از یک «اشتراک در اینجا» ساده باشد.

4. بر روی زیبا شناسی آن تمرکز کنید

فقط به این دلیل که در پایین وب سایت شما ظاهر می شود، به این معنی نیست که فوتر شما باید جذابیت کمتری نسبت به بقیه سایت شما داشته باشد. در واقع، این می تواند آخرین چیزی باشد که بازدیدکنندگان شما می بینند. اطمینان حاصل کنید که به اندازه خودتان به طراحی آن فکر می کنید.