نحوه ی عوض کردن لاستیک پنچر

نحوه ی عوض کردن لاستیک پنچر : بهتر است همیشه قبل از حرکت با اتومبیل، وضعیت لاستیک‌‌ها را چک کنید تا از بروز مشکل احتمالی جلوگیری کرده باشید. با این حال اگر در طول رانندگی، متوجه نشانه‌های احتمالی پنچر شدن اتومبیل‌تان شدید، بهتر است به‌جای استرس و نگرانی، آرامش خود را حفظ کنید و تنها روی راه‌ حل مناسب و ساده جهت حل مشکل به وجود آمده تمرکز کنید. اولین کار همانطور که برای خیلی ها ساده به نظر می رسد، تعویض لاستیک پنچر خودرو است.

نحوه ی عوض کردن لاستیک پنچر

مجموعه دکترخودرو متشکل از مجموعه فروشگاه های تعویض لاستیک  می باشد و در هر نقطه ای که شما بخواهید برای هر مدل اتومبیل داخلی و خارجی برای خرید لاستیک و نصب انواع لاستیک ميشلن  ،  فالکن ، بارز  و  …. در خدمت شماست . این نمایندگی با حضور به موقع و تعویض لاستیک درمحل باعث صرفه جویی دروقت و هزینه شما می شود .

در این مطلب قصد داریم مراحل تعویض لاستیک خودرو را با شما در میان بگذاریم:

  1. در زمان پنچر شدن, یک مکان هموار و ایمن را برای تعویض لاستیک خود پیدا کنید. از راه رفتن زیاد با لاستیک پنچر پرهیز کنید, زیرا باعث خرابی رینگ و لاستیک شما می شود.
  2. ترمز دستی خودروی خود را بکشید و از توقف کامل خودرو اطمینان حاصل نمائید.
  3. جهت اطمینان, یک جسم سخت و سنگین را در جلوی یکی از سه چرخ سالم دیگر قرار دهید تا از حرکت احتمالی خودرو جلوگیری شود.
  4. ابزار آلات تعویض چرخ و لاستیک زاپاس را آماده کنید.
  5. جک خود را در زیر ماشین در سمتی که لاستیک پنچر شده است قرار دهید. جک خود را با چرخاندن اهرم جک, تا زمانیکه دقیقا زیر بدنه خودرو قرار بگیرد, به سمت بالا ببرید. دقت کنید که جک دقیقا زیر قسمت فلزی خودرو قرار بگیرد. در بعضی از خودروها محلی برای قرار گیری جک زیر بدنه تعبیه شده است.
  6. در این مرحله پیچ های چرخ خودرو خود را کمی شل کنید. ممکن است که پیچ ها کمی محکم بسته شده باشند و توان شما برای باز کردن آن کافی نباشد. لذا همواره یک دیلم جهت افزایش بازوی کشتاور آچار چرخ بهمراه خود داشته باشید.
  7. حال جک را تا جائیکه از روی زمین بلند شود به سمت بالا بچرخانید. سپس از موقعیت تعادل خودروی خود در این وضعیت اطمینان حاصل کنید.                                                                                 
  8. پس از اینکه از تعادل خودرو اطمینان حاصل نمودید, تمامی پیچ ها را بطور کامل باز کنید.
  9. در این مرحله, چرخ خودرو خود را از محل خود بیرون بکشید. ممکن است که چرخ به دلیل مرور زمان و انباشته شدن گرد و غبار در محل خود سفت شده باشد, که جهت شل کردن آن کافیست که با دست یا پای خود چند ضربه به آن بزنید. ترجیحا لاستیک را در کنار جک و زیر ماشین قرار دهید تا اگر اتفاقی برای جک در حین تعویض افتاد, این چرخ به عنوان تکیه گاه مانع از برخورد خودرو با زمین شود.
  10. لاستیک زاپاس را در محل مورد نظر سوار کنید.
  11. با یک دست خود لاستیک را نگه دارید و با دست دیگر به نوبت پیچ و یا مهره چرخ را ببندید. سپس با استفاده از آچار چرخ, پیچ یا مهره را تا جاییکه امکان دارد ببندید اما خیلی فشار وارد نکنید زیرا ممکن است که خودرو از روی جک بیفتد.
  12. به آرامی جک را پایین بیاورید.
  13. در این مرحله تا جائیکه می توانید پیچ و یا مهره ها را محکم کنید.
  14. نهایتا لاستیک پنچر شده را در خودرو قرار دهید و فورا به اولین مرکز ارائه خدمات لاستیک مراجعه کنید.