پرسشنامه استقرار مدیریت دانش

پرسشنامه استقرار مدیریت دانش : عبداللهی (1394) با بررسی منابع و مطالب موجود و در دسترس پژوهشگر و پس از مطالعه‎ي مجموعه گسترده‎اي از متون مدیریت دانش و با مشورت اساتید راهنما و مشاور و سایر متخصصان و با توجه به پرسش‎نامه‎ها، نظرات و مدل‎های اسكرايم و آميدون، داونپورت و همكاران، مدل سازمان بهره وري آسيايي، عبدی و صفایی (1393)، كوانيو وانگ و ايلاين اسپينوال (2005)، صلواتی و حق‎نظر (1388) و سایر متخصصان که در فصل دوم به نظرات و مدل‎های آن‎ها اشاره شد مراحل و مولفه‎های پرسشنامه استقرار مدیریت دانش شناسایی شد و پرسشنامه‎ای با 92 گویه تهیه نمود. عبداللهی (1394) در مطالعه­ای پس از تعیین روایی محتوایی توسط متخصصان پرسش‎نامه اولیه با 92 گویه تدوین نمود،  سپس پرسش‎نامه بین 30 نفر از اعضا توزیع شد و آلفای کرونباخ برای هر بعد به تفکیک و به این شرح: مرحله اول- سازماندهي 97 /0 و شامل: حمايت مديريت ارشد 93 /0، تعيين ماموريت و چشم‎انداز مديريت دانش 93 /0،  فرهنگ سازي  88 /0 و با حذف سوال 15  می شود 90 /0، تيم سازي  85 /0، مرحله دوم- شناسايي: 95 /0 و شامل: جستجو و تحليل حوزه هاي مختلف كاري 85 /0، تشخيص شكاف‎هاي موجود و موانع اجرايي 95 /0، عارضه يابي و تعيين ريشه مشكلات موجود 82 /0، مرحله سوم – اكتساب: 95 /0 و شامل: خلق راهكارهاي مناسب 90 /0، تجسم: 91 /0، توسعه راهكارهاي پيشنهادي منطبق با واقعيتهاي موجود 82 /0، مرحله چهارم – انتشار و تسهيم:  96 /0 شامل: پالايش 77 /0، يكپارچه سازي 93 /0، آموزش 93 /0، به اشتراك گذاري نتايج 95 /0، مرحله پنجم- بكارگيري و اجرا 96 /0 و شامل: مدل‎سازي و برنامه‎ريزي 95 /0، اجرا 94 /0، مرحله ششم- بازنگري 94 /0 و شامل: شناسايي و گردآوري دستاوردها  89 /0، تعيين پيامدهاي مورد انتظار و بازنگري پيامدهاي حاصل شده87 /0، مرحله هفتم- مميزي و ارزيابي 94 /0 و شامل: مقايسه پيامدهاي واقعي و مورد انتظار و تعيين نقاط غير منطبق 83/0،  انتشار نتايج 79 /0، ارائه راهكار براي بهبود 93 /0 محاسبه شد. الفای کرونباخ کل 991 /0 شد  و هیچ کدام از آنها نقش منفی در آلفای کرونباخ کل نداشتند و هیچ کدام از سوالات دارای ارزش کشیدگی و چولگی بالاتر از 2 نداشتند. بنابراین همه سوالات آن مناسب است. لازم به یادآوری است که یکی از دلایل بالا بودن الفای کرونباخ سوالات، تعداد زیاد آنها است.دانلود رایگان پرسشنامه و ابزار پژوهش