چاپ مقاله صفر تا صد با گروه پژوهشی هدف

چاپ مقاله صفر تا صد با گروه پژوهشی هدف : اغلب پژوهشگران دوست دارند تا نتایج کار علمی آن­ها در یک مجله چاپ شده و از این طریق به سمع و نظر دیگران برسد چاپ مقاله  گروه پژوهشی هدف در یک مجله خوب و معتبر یکی از مهم­ ترین مراحل فعالیت­ های پژوهشی یک فرد است که می­ تواند در رزومه علمی و کاری وی نیز نقش مهمی ایفا کند و وزنه سنگینی در آن باشد. ژورنال‌های علمی مختلف با مختصات حرفه‌ای گوناگونی برای هر رشته و زمینه علمی وجود دارند که نگارش اثر برای آنها باید توأم با رعایت اصولی خاص باشد. چاپ مقاله علمی پژوهشی و چاپ زیر قیمت مقاله isi بیشترین رکورد را در حوزه چاپ مقاله دارند. اگر بخواهیم مزایا و اهمیت نگارش و چاپ مقاله را عنوان کنیم به موارد زیر می‌رسیم:

دانشجویان مقطع دکتری برای دفاع از تِز خود نیاز به پذیرش یک مقاله علمی‌ پژوهشی دارند؛

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با داشتن مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در نشریات داخلی، امکان ارتقا درجه پیدا می‌کنند؛

داشتن مقالات علمی معتبر در استخدام متقاضیان برای هیأت علمی نقش مهمی دارد؛

چاپ مقالات علمی پژوهشی معتبر، نگارنده را در دسته‌بندی نخبگان قرار می‌دهد و نخبگان از خدماتی مانند دریافت وام‌های دانش‌بنیان و معافیت سربازی و… بهره‌مند می‌شوند؛

دانشگاه‌های خارجی برای پذیرش افراد به رزومه آنها و مقالات معتبری که به چاپ رسانده‌اند هم دقت زیادی دارند؛

برای پذیرش در مصاحبه دکتری و قبولی در این مقطع، مقالات علمی می‌توانند نظر هیأت داوران اساتید را نسبت به دانشجو مثبت کنند و برای او امتیازی در فرایند پذیرش محسوب شوند؛

با وجود ارائه نتایج پژوهش‌های خود در نشریات معتبر و بین‌المللی، امکان جذب سرمایه‌گذار و استخدام در شرکت‌های بزرگ به وجود می‌آید؛

مقاله علمی پژوهشی

مقاله علمی پژوهشی که در میان مقالات داخلی از بالاترین ارزش و امتیاز برخوردارند باید به ارائه پژوهش و عنوان نو و تازه بپردازند. یعنی اگر بناست که مقاله‌ای از این نوع بنویسید باید موضوعتان تازه باشد و کسی قبلا به آن نپرداخته باشد و ضمنا با مطالعه‌ ای نظام‌ مند و ساختاریافته دست به انتشار راه‌کارها و نتایجی تازه در یک حوزه علمی و تخصصی بزنید.

همان‌طور که از نام این نوع از مقالات هم برمی‌آید، نقش و وظیفه آنها، ارائه نتایج پژوهش و ابداعی است که از سوی نویسنده صورت گرفته و باید موضوع و راهکاری نو در آستین داشته باشند. یا مثلا استدلالی تازه و جدید درباره یک مسأله را بیان کنند. در مقالات علمی پژوهشی بخشی به عنوان مرور ادبیات(literature review) وجود دارد که بینش و نگاه تازه نویسنده به یک مسأله را ارائه می‌دهد. مقالات علمی پژوهشی فقط افراد متخصص در حوزه علمی و تخصصی را مخاطب قرار می‌دهند و خواندن آنها برای عموم کاربردی در پی نخواهد داشت. در واقع، نگاه تخصصی پشت آنها دانشجویان، اساتید، متخصصان و پژوهشگران را هدف می‌گیرد.

مقاله isi

در سال ۱۹۶۰ میلادی، موسسه‌ای علمی برای نشر مقالات علمی از سوی فردی به نام یوجین گارفیلد راه‌اندازی شد که بعدها یعنی در سال ۱۹۹۲ از سوی موسسه علمی موسوم به موسسه تامسون خریداری شد.

موسسه تامسون دست به امتیازدهی مقالاتی می‌زند که از سوی اساتید خبره در مجلات علمی معتبر بررسی و پذیرفته می‌شوند و در تلاش است تا نتایج علمی، معتبر و البته قابل‌استناد پژوهش‌های محققان مختلف را در پایگاه خود نشر دهد.

در واقع، ISI پایگاهی جامع از مقالات علمی است که داده‌های مرتبط با مقالات استاندارد و مهم را که از سوی دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر تولید شده‌اند در خود به عنوان یک پایگاه داده ذخیره می‌کند. مقالاتی که استانداردهای لازم را داشته باشند و در مجلاتی معتبر به چاپ رسیده باشند در پایگاه آی.اس‌.آی قرار می‌گیرند.

این پایگاه، رتبه علمی مقالات را در اختیار عموم قرار می‌دهد و تعداد ارجاعاتی را که به آنها می‌شود هم اعلام می‌کند. برای دسترسی به مقالات در پایگاه ISI، پایگاه وب آو ساینس. آی.اس.آی (web of science ISI) وجود دارد.

سالانه هزاران مجله مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت داشتن استانداردهای لازم بتوانند به ISI اضافه شوند. البته در این میان فقط عده اندکی شاید در حدود ۱۰ درصد موفق به گذر از دروازه این پایگاه می‌شوند.

اجزای مقالات علمی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، مقالات از نقطه نظر نگارش به دو دسته میدان و کتابخانه‌ای تقسیم می‌شوند. هر یک از این دو دارای ساختار مختص به خود هستند اما اجزای آنها تا جایی شبیه به هم خواهد بود. بخش‌هایی از مقالات که شبیه به هم است را بشناسید:

  • موضوع یا عنوان مقاله؛
  • نام نویسندگان و اطلاعات درباره موسسه و مراکزی که نویسندگان به آن وابسته‌اند؛
  • چکیده؛
  • واژگان کلیدی.

تا اینجا اجزای مقالات مبتنی بر داده‌های کیفی و کمی یا همان تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای دارای اجزایی مشترک هستند. اما از اینجا به بعد تفاوت‌هایی در ساختارشان وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

ساختار و اجزای مقالات مبتنی بر پژوهش‌ های میدانی

مقدمه: در مقدمه ، لازم است به شکلی اجمالی به بیان کلیات تحقیق بپردازید. پیشینه تحقیق را هم معرفی کنید. پس باید به ضرورت تحقیق و سوابق پژوهشی حول موضوع مقاله‌تان بپردازید. در واقع باید بگویید که این تحقیق در راستای تحقیقاتی در گذشته صورت گرفته است و متغیرهای تحقیق را تعریف کنید.

روش: در بخش روش هم باید به مخاطب بگویید که پژوهش و تحقیقاتتان چگونه انجام گرفته‌اند. در واقع، لازم است تا مراحل اجرای پژوهش، روش‌های تحلیل و تمام چیزهایی که در مسیر تحقیق آزموده‌اید برای مخاطب معرفی کنید