یین و یانگ در فنگ شویی

نحوه برقراری انرژی یین و یانگ در فنگ شویی : یین و یانگ در تعادل در معماری کاربرد های فراوانی دارد. در این مطلب علاوه بر دانستن این که یین و یانگ یعنی چه با خواص و ویژگی های آن و موارد کاربرد آن نیز آشنا خواهید شد. یین و یانگ اصل چهارم از پنج اصل قدرت فنگ شویی هستند. یین و یانگ به انگلیسی Yin and Yang می شود !به کمک شناخت یین و یانگ چرخه تعادل را بدست خواهید آورد. با توجه به این نظریه همه چیز در جهان متشکل از دو نیرو متضاد، اما متصل است.نیروی یین زنانه است؛ و نیروی یانگ مردانه است. در این مقاله می خواهیم درباره نحوه برقراری انرژی یین و یانگ در فنگ شویی صحبت کنیم. اگر شما علاقه مند به فنگ شویی و اصول آن می باشد می توانید مقالات ما که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنید.

منظور از یین و یانگ در فنگ شویی چیست؟

نماد جهانی برای یین و یانگ که یک دایره با خط منحنی در وسط است که نیمه سیاه و سفید دایره را تقسیم می کند، با نقطه ای از هر رنگ متضاد در طرف مقابل.

نقطه‌های متضادی که داخل شکل یین و یانگ دیده می‌شود به این مفهوم است که یین وقتی به حداکثر خودش برسد و می‌خواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که یانگ می‌خواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین را دارد! یعنی وقتی یکی تمام می‌شود، دیگری در درونش رشد می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

بنابراین وقتی ما احساس خوبی درباره خودمان یا جایگاهمان در دنیا یا حتی خانه‌مان (کلا هر مکان دیگری که در آن احساس شادی می‌کنیم) داریم، یین و یانگ در عالی‌ترین وضعیت تعادلی خود در نظر گرفته می‌شوند. این هدف اصلی فنگ شویی برای برقراری دائم و همیشگی این تعادل و درنهایت، به وجود آمدن آرامش و هارمونی است

مفاهیمی که بین فنگ شویی و تائوئیسم به اشتراک گذاشته شده ‌اند شامل یین و یانگ هستند (قطب ‌های مخالفی که نمی ‌توانند بدون وجود یکدیگر و تئوری پنج عنصر وجود داشته باشند.). یین و یانگ جزء اصول اولیه فنگ شویی هستند.

یین و یانگ در فنگ شویییین و یانگ در فنگ شویی

ویژگی های یین چیست؟

زن
نرم
غیر فعال
پرورش
تاریک
شب

یین با رنگ سیاه ، که عنصر آب ، و انرژی غیر فعال سکوت ، تاریکی و حرکات آرام است، نشان داده می شود. این انرژی غالب در شب هنگام خوابیدن است یا هنگامی که شما نیاز به آرامش و انرژی خود دارید، بنابراین اغلب برای اتاق خواب مناسب است و جاهایی که نیاز به حرکت کمتری باشد استفاده می کنید. البته برای اتاق خواب به هیچ عنوان از رنگ سیاه استفاده نمی کنیم!(از هارمونی رنگ های تیره استفاده می کنیم به جز مشکی)

یانگ چه ویژگی هایی دارد؟

  • مرد
  • سخت
  • فعال
  • پرخاشگر
  • روشن
  • روز

یانگ با رنگ سفید و یا رنگ های روشن نشان داده می شود! این انرژی قوی است که توسط صداهای پر رنگ ، چراغ های روشن و انرژی حرکتی به سمت بالا شناخته می شود. در معماری فنگ شویی ، از انرژی یانگ برای تزئین اتاق های نشیمن یا یک دفتر کار استفاده می کنیم . تئوری یین و یانگ یکی از راه هایی است که می توانید از علم فنگ شویی برای محاسبه محیط اطراف خود استفاده کنید.

نحوه برقراری انرژی یین و یانگ در فنگ شویی

اغلب حفظ شرایط تعادلی مطلوب یین و یانگ در فنگ شویی، کار بسیار سختی است و برای یک فرد کم تجربه تقریبا غیر ممکن تلقی می شود؛ در اتاق هایی که تنش، فشار، تحرک و در عین حال، انزوا در آن به شدت زیاد است، به طور مثال در اتاق هایی حاوی رایانه، روشنایی فلورسنت روشن، طبقه های براق سخت، کابینت های کاغذی فلزی و میز و … رعایت و حفظ تعادل کار بسیار دشوار است. اگر انرژی به طور مناسب در این اتاق ها یا سایر اتاق های موجود در خانه یا محل کار، به طور متوازن توزیع نشده و به تعادل نرسد، محیط بسیار خسته کننده و کسل کننده خواهد بود؛ بنابراین حفظ اصول یین و یانگ، یکی از روش های ساده برای ایجاد تعادل انرژی در فنگ شویی می باشد.

برای ایجاد و حفظ تعادل و داشتن یک محیط آرام بهتر است به عواملی همچون پرتوهای رنگی تیره، پرده ها، فرش های کف اتاق، تعداد مناسبی از صندلی ها و مبلمان و … توجه نمایید و برای ایجاد یک محیط پر از انرژی و هیجان باید به بررسی مواردی همانند خطوط مستقیم و اشکال زاویه، رنگ های روشن ، استفاده از چوب، شیشه یا سنگ مرمر و نوع چیدمان خود بپردازید.

در علم فنگ شویی ، تعادل بین یین و یانگ در هر محیطی، انرژی مثبت ایجاد کرده و ثروت، هماهنگی و عشق به زندگی را در فرد تقویت می کند. در نهایت، شایان ذکر است که با محاسبه عدد کوا و پیدا کردن انرژی های شخصی می توان به میزان بیشتری از تعادل دسترسی پیدا کرد. جهت محاسبه عدد کوا کلیک کنید.

عدم تعادل و ارتباط بین یین و یانگ چه اثری دارد؟

چینی ها بر این باورند که جهان از دو نیروی متضاد یا به عبارت صحیح تر دو نیروی مکمل یین و یانگ که ذاتا با هم در تعادل هستند تشکیل شده است. اگر این دو نیرو تعادل خود را از دست بدهند طبیعت، راهی برای تعادل دوبارۀ آنها پیدا می کند. اگر این عدم تعادل بسیار برجسته باشد فجایع طبیعی اتفاق می افتد و در صورتی که این دو نیرو به نرمی و هارمونی با هم در تعادل باشند قدرت را بروز می دهند. تئوری یین و یانگ در سه نیروی طبیعی کاربرد دارند:آسمان، زمین و انسان .

همچنین عدم تعادل یین و یانگ در آسمان باعث به وجود آمدن صاعقه و یا رگبار می شود و در زمین به زلزله ختم می شود، همچنین در انسان باعث بروز بیماری و یا حتی مرگ می شود.

نکته مهم در مورد ایجاد تعادل بین انرژی یین و یانگ

در آخر لازم به ذکر است هسته اصلی نظریه تائوئیسم یین و یانگ بر این عقیده است که تعادل مادینه (یین) و مردانه (یانگ) برای حفظ جریان خوب چی و یک زندگی موفق ضروری است.

در تائوئیست و فنگ شویی، یین و یانگ قطب ‌های مخالفی هستند که به یکدیگر وابسته هستند و باید همیشه در تعادل باشند. اصل دوگانه (این ایده که همه چیز ترکیبی از دو چیز است) ریشه در نظریه یین و یانگ دارد. در حالی که بسیاری از فلسفه های معنوی دیگر نیز به دو قطب مخالف، مانند خوب در مقابل بد، اعتقاد دارند. از سوی دیگر، سیستم تائوئیست چین بر این باور است که تعادل بین قطبین، حالت مطلوب است و ناهماهنگی زمانی اتفاق می ‌افتد که یک اصل بر دیگری برتری دارد. امیدواریم از مطالب این مقاله به نحو احسن استفاده کنید. اگر شما علاقه مند به فنگ شویی و اصول آن می باشد می توانید مقالات قبلی ما که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنید.